Friday 16 September 2011

1.5cc

     Pada 14/9/2011,hari rabu yang lalu,aku dah sah ambilalih tanah sebelah bendang aku tu.Tanah itu hak punya sepupu aku.Buat permulaan,aku dah bayar rm 2,500.00 .Kali akhir aku bayar pada tarikh di atas jam 9.30 am sebanyak rm 300.00 bagi mencukupi jumlah besar di atas.Baki akan aku bayar sebulan dari tarikh tsb.Itu tarikh paling awal,bergantung loan aku pada Separa,unit pengurusan sawah aku selama ini.

     Cabaran buat aku bila dapat usaha tanah sawah ini kerana sebahagian besar di penuhi padi angin.Agaknya dalam 60% keluasan ditumbuh padi angin.Aku yakin dan percaya mampu mengurangkannya,kalaupun tak mengawalnya 100%.Target dalam lingkungan 3 tan buat permulaan.Dapatla aku bagi kemudahan tambahan pada anak-anak aku dengan hasilnya nanti.Syukran,syukran...

     Aku mempertaruhksn  padi mr 276.Kaedah kawal padi angin dengan tabur dalam petak menakung air sehingga tempoh 5 hari dan dilepaskan air sampai padi terjengoi keluaq" di atas,,hehe...Agak dalam 10-15 persen padi angin.Kira ok la.

No comments:

Post a Comment