Friday 12 August 2011

Charade Aura

     Pukul 5 ptg.hari rabu 9 /8/2011,aku dgn Ki Cot dan Ari Kacang p ke Jitra.Tgk keta Aura kepunyaan anggota bomba balai jitra.Namanya Adnan.Nak jual Aura 1.3cc auto.Sampai situ ,cll Adnan.Keta ada d blakang balai.Nampak keta tu ok.kala metalik gold.Brek disc 4 taya ooo...Ki Cot mula dengan edisi siasat.cek sana sini.Ok katanya.Minta kurang hega katanya.Aku kata ya.

     Tuan keta kata pompuan dia duk nek p keja di Giat Mara dekat sj.Aku sembang dgn kwn Adnan yg ada tak jauh dr keta. Katanya keta tu d beli dr boss depa selepas Adnan tu kecek jgk2 bos dia.12k masa beli 3 taun lps.La ni nk jual sbb bini dia dah cemuih.Mau beli Proton Saga baru.

     Hari selasa ada org mai nk beli.Bersungguh2 katanya.Yang tak jd  sbb waktu start.enjen tak mau bunyi.Tak penah jadi lagutu,katanya.Tuan keta akan baiki.Lepas tu org yg nk beli tu akan mai balik.Adnan kata rm 300 pebaik sensor yg rosak.Lepas dr tu.aku yang mai duluMemang jodoh aku.

     Hega dia mati rm 5500.Tukar nama sorang setengah,insuran atas nama aku.Kena rm200 lg.Aku setuju.Bagi rm 1000/ sbg aku jd beli.Hari Ahad aku nk p amik,siap bayar belen.


No comments:

Post a Comment